نيروانا جاننيروانا جان، تا این لحظه: 14 سال و 5 ماه و 9 روز سن داره

نيرواناي عزيز ما

فرزندپروري

1390/11/17 16:02
نویسنده : مامان فريبا
4,497 بازدید
اشتراک گذاری

نهالك من! بخاطر وسواسي كه براي بالندگي تو داريم خدا هم تند تند هديه هاش رو به ما سرازير ميكنه. سپاس بي پايان خداي را !

به همت و روشنفكري مسئولاي عزيز محل كارمون، يه دوره ي آموزشي سه جلسه اي تحت عنوان "فرزندپروري" برامون برگزار شده كه سه شنبه ي پيش اولين جلسه ش رو رفتم و بابايي هم ديروز. هرچند بايد با هم شركت ميكرديم ولي چون من تداخل كلاس دارم مجبوريم جدا جدا و در دو گروه بريم كلاس. اينقدر هيجان زده بودم كه ميخواستم همون هفته تا از كلاس اومدم بيام و برات بنويسم ولي مگه اين كار ميذاره عزيزم. خيلي دلم ميخواد يه روز چكيده ي مطالبش رو كه فايل Powerpoint ه از استادمون بگيرم و  به دست همه ي دوستاي عزيزم برسونم. آرزوي من اينه كه همه ي فرشته هاي كوچولو تو هر جاي دنيا كه فرود ميان درست و بجا پرورده بشن.

خانوم روانشناس چند تا جمله گفت كه همون سر كلاس اشك منو در آورد. شايد تمامشون رو بياد ندارم ولي جان كلام رو برات مينويسم تمامت اميد من كه براي روزي كه مادر ميشي به لطف خدا بخاطر داشته باشي:

فرزندپروري يك شغل تمام وقته از زماني كه فرزند شش ماهه است تا روزي كه يكي از اونها - مادر و پدر يا فرزند - ديگه نباشن. 

و به نظر من كه فرزندپروري از خيلي قبل تر ها هم شروع ميشه نهال كوچك من! كاش خوب بپروريمت.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

فاطمه و محیا
18 بهمن 90 10:16
سلام فریبا خانم
ممنون میشم اگه از محتویات کلاس برامون بگید
میشه بپرسم شغلتون چیه ؟


سلام، حتماً. در اولين فرصتي كه بتونم.

مامان حسني
18 بهمن 90 11:08
سلام چقدر اين سمنارها وكلاسها مفيده قبل ازبچه دارشدن برامون گذاشته بودن خيلي عالي بود ولي حيف كه زياد يادم نيست
من فكرميكنم فرزند پروري اززمان بارداري شروع ميشه وحتي قبلازاون ازطريق تربيت وديد زن وشوهرنسبت به بچه اينده شون
راستي پروژه شيرگيري ازجمعه گذشته شروع شدكه سرفرصت درموردش مينويسم التماس دعا


سلام دوست خوبم، زيادش هم هميشه كمه. آدم هميشه به يادآوري نياز داره. راستش رو بخواهي ديروز آخرين لحظه هايي كه تو اداره بودم به وبلاگت سر زدم و ديدم كه پروسه ي تلخ و شيرينت شروع شده عزيزم ولي اگه ميخواستم برات كامنت بذارم سرويس ميرفت، براي همين فقط برات دعا كردم. حتماً بهت سر ميزنم. خدا يار و ياور هردوتون باشه
مامان پریسا
18 بهمن 90 15:22
سلام عزیزم ممنون که به فکرمون بودی. من هم میگم الهی امین. هم برای دعای پستتون و هم برای دعایی که در پست من نظر دادید. راستش من هم ارزو دارم هر وبلاگی رو که باز میکنم فقط خبر خوش بخونم و لبخند رو لبهام بیاد. خوایا به همه ی بندگان خوشی و شادی عنایت فرما.
در مورد مطالب کلاستون هم خوشحال میشم اگر از محتویاتش بگید. حتما میخونم.
و در اخر رمز رو خصوصی براتون میذارم.
موفق باشیدو همیشه مسرور.در پناه حق


فدات عزيزم، براي همه چي ممنونم. پيام خصوصيت هم گرفتم. بازم مرسي




مامان فرزانه
18 بهمن 90 15:23
سلام ممنون که به ما سر زدی خوب هستین نیروانا جان خوبن میدونم زحمتت میشه اگه اسم پسر قشنگ که اولش ف باشه ممنون میشم کمکم کنید روز خوش.


سلام عزیزم، ما خوبیم. امیدوارم کامنت منو گرفته باشی. بازم برات میگردم.
زهره مامان نیایش
19 بهمن 90 20:45
سلام عزیزم خیلی عالیه حتما اگه تونستی ما رو هم بی نصیب نذار عزیزم ان شا الله که موفق باشی همیشه این جمله رو با همه وجودم باور دارم که فرزند پروری یک شغل تمام وقته


سلام، حتماً دوست خوبم. در اولين فرصت. قراره در آخر كلاس منابع و مراجع رو معرفي كنن كه حتماً‌براتون مينويسم. موفق باشي مادر تمام وقت
زهره مامان نیایش
21 بهمن 90 18:48
سلام عزیزم نمیدونم نظر قبلیم برات ثبت نشده یا هنوز تایید نکردی
به هر حال موفق باشی اومدم عید رو بهتون تبریک بگم


آره عزيزم، ببخش دير اومدم سراغ وبلاگ. عيد شمام مبارك
بهار
23 بهمن 90 11:37
کاش که بیشتر در مورد کلاسها می نوشتی ما که نرفتیم استفاده می بردیم


حتماً‌عزيزم. بيادتون هستم