نيروانا جاننيروانا جان، تا این لحظه: 14 سال و 4 ماه و 27 روز سن داره

نيرواناي عزيز ما

هفت طواف، چهل وادی

1392/1/11 11:00
نویسنده : مامان فريبا
5,442 بازدید
اشتراک گذاری

باز یازده زیبا و هفت سالگی پیوند من و بابایی و چهل ماهگی تو!

از چینش زیبای این اعداد مقدس و روزهای بیادماندنی شگفت زده م.

 ای یار، ای یگانه ترین یار، آن شراب مگر چندساله بود!

...

گفتگو نداره که توی این هفت دور طوافمون به گرد کعبه ی عشق که چهل ماهش رو با تو پا به پا بودیم چه ها که بر ما گذشته و نگذشته. اصل مطلب اما، همیشه این بوده که دور گردون، هرگز، به تمامی، بر مدارِ مراد نمیگرده، چیزی که مهمه اینه که تو مرادت رو از گردشش بدست بیاری. هنر زندگی کردن همینه ستاره ی زمینیِ من!

...

خطوط را رها خواهم کرد

 و همچنین شمارش اعداد را رها خواهم کرد

و از میان شکل های هندسی محدود

به پهنه های حسی وسعت پناه خواهم برد

 من عریانم ، عریانم ، عریانم

مثل سکوت های میان کلام های محبت عریانم

و زخم های من همه از عشق است

از عشق ، عشق ، عشق .

من این جزیره ی سرگردان را

از انقلاب اقیانوس

و انفجار کوه گذر داده ام

و تکه تکه شدن ، راز آن وجود متحدی بود

 که از حقیرترین ذره هایش آفتاب به دنیا آمد .

---------

در این روز مقدس همه ی دعایم تنها این است: مستی مان سراسر راستی باد!

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (9)

مامان یسنا
11 فروردین 92 11:23
برای این مستی منم فقط میگم آمین


فدای محبتت که همیشه اولی الهه ی مهر
مامان پارمیس
11 فروردین 92 12:30
فریبای عزیز این روز رو بهتون تبریک میگم و خوشبختی روز افزون رو براتون آرزو میکنم. این 40 ماهگی با 7امین سالگرد فال نیکوست
مهسا مامان نورا
11 فروردین 92 13:31
امیدوارم که همیشه خوشبخت باشید در کنار هم وتبریک میگم 7 امین سالگردو 40ماهگی ستاره خانوم رو
مامان آینده یه فسقلی
11 فروردین 92 13:36
چقدر ادبی و زیبا بود ،،،، واقعا لذت بردم . خدایا، مستی شان راستی باد
مامان ساينا
11 فروردین 92 14:52
سلام دوست خوب من و نيرواناي گل ... چقدر زيبا و شاعرانه بود همزماني اين هفت سالگي پيوندتان با چهل ماهگي ستاره زميني تان...اميدوارم كه هميشه سالم و تندرست باشيد و همچنين خوشبخت و دلخوش
مامان سونیا
11 فروردین 92 16:27
تبریک میگم هفتمین سالگرد پیوند اسمانیتان را و همچنین چهلمین ماهگرد زمینی شدن فرشته اسمانیتان را انشالله که کلبه عشقتان مستدام باد و سایه تان بر سر ستاره زمینیتان جاویدان بماند
مامان نیایش
11 فروردین 92 22:46
مستی تان سراسر راستی باد ...
زیبا و دلنشین مثل همیشه مرحبا
این شعر زیبا هم حتما دل نوشته ی خودته بانو
لذت بردم از این وصف زیبا از این همه زیبایی مبارکا باشد و همیشه جاودان این عشق و مستی

ممنونم عزیزم. لطف داری گل بانو!
شعر شعر من نیست عزیز من، کاش من میتونستم اینهمه ناب بنویسم. اینها بخشی از شعر "ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد" بانوی بزرگ شعر معاصرمون "فروغ فرخزاد" ه. اون روزایی که دبیرستانی و دانشجو بودم رزق روحم هماره خوندن شعرای فروغ و شاملو بود. یادش بخیر.
من شرمنده م که توی متن پست اینو یادآوری نکردم و الانم ترجیح میدم دیگه تغییرش ندم. مرسی که باعث شدی این نکته ی مهم رو ثبت کنم.
فدات
زینب
12 فروردین 92 13:44
دعای ما هم همان دعای شما و اما برای شما.... شاد باشید
عمو حمید
14 فروردین 92 15:21
حامد فریبا و نیروانای عزیز درود بر شما
گفت مارا هفت وادی در ره است
چون گذشتی هفت وادی در گه است
چه زیباست و دیدنی این هم نشینی هفتمین بهار زندگی و چله حضور فرشته ای از اسمان هفتم در کنارتان"این آرامش مطلق و سعادت ابدی که بی شک آخرین مرحله سلوک وعشق گذشتن از هفت وادی و رسیدن به نیرواناست.
کز برای پخته گشتن کرد آدم را اله
در چهل صبح الهی طینت پاکش خمیر.
نامتان سبز پیشانیتان بلند باد...

عموحمید نازنین! ممنونم که بازم نگاه مهربونت رو مهمون این خونه کردی. چقدر زیبا اونهمه هیجان و شور منو سرودی. ممنونم که منو میفهمی و هزاران بار سپاسم که هستی، مهربون! در کنار خاله رؤیای گل وادی به وادی، شیدایی رو براتون آرزو دارم