نيروانا جاننيروانا جان، تا این لحظه: 14 سال و 4 ماه و 24 روز سن داره

نيرواناي عزيز ما

ای هفت گردون مست تو

1395/9/11 6:24
نویسنده : مامان فريبا
4,088 بازدید
اشتراک گذاری

اینجوری شروع کردم:

"

میدونی دخترکم, هفت سالگی برای تو فقط گذر از یه سال به سال دیگه نیست. انگار کن تو از یه فصل زندگیت به فصل دیگه ای گذر میکنی. انگار کن یه در بزرگ رو به یه دنیای جدید برات باز شده. این چند روز که دارم کل وجودم رو برای هفت سالگی تو متمرکز میکنم تا فرصتی بیابم و برات بنویسم, همه ش این تیکه شعر فروغ توی ذهنم چرخ میزنه

"ای هفت سالگی 

ای لحظه ی شگفت عزیمت 

بعد از تو..."

کل شعرش رو توی نت یافتم و خوندم. یادش بخیر یه زمانی کتاب فروغ از دستم نمی افتاد. واسه همین این تیکه های ناب یهویی از صندوقخونه ی ذهنم بیرون میزنه. داشتم میگفتم, شعر رو که خوندم دلم گرفت؛ به درد اومد. نمیخوام هفت سالگی برای تو خداحافظی با پاکیها و معصومیتهای کودکیت باشه. نمیخوام چشمت که به دنیای آدم بزرگا باز میشه گل سرخ و سیارکت رو فراموش کنی شازده کوچولو!

امروز که سال زمین اومدنته, با تمام وجود میخوام این هفت دور مقدسی که با تو به گرد خورشید عشق زدیم کیمیای کودکیت رو جوری برات ساخته و پرداخته باشه که هر وقت مس وجودت از دنیای هزار رنگ آدم بزرگا زنگار گرفت, آنی کند که باید.

دیر نیست, روزی که همه ی حروف الفبا رو فراگرفته ای و دیگه میتونی این همه حرف دل و خاطره رو که این سالها برات نوشته م بخونی. قلبم فشرده میشه. همون نی نی دو کیلو و چهارصد و پنجاه گرمی که صدای مک زدن و شیرخوردنش رو حوالی همین لحظه ها در سکوت محض اتاق توی وجودم طنین انداز کرده بود و دو تا مردمک سیاه چشاش وسط اون یه ریزه سفیدی دورش توی اون تاریکی برق میزد و منو می پایید, … 

آخ الانه که… نمیدونم اهلی ت کرده م یا نه, من که اشکم سرازیره… "

 

اینجوری تموم شد:

"

دخترکم, عزیزکم, نیروانای عزیزم! 

کاشکی هفت سالگی برای تو همچنان پر باشه از کودکی, از دل بستن به بازی حبابها و بادکنکها, از باران پروانه , از شعر و ترانه و گل, از …

 

ای هفت گردون مست تو ما مهره ای در دست تو          ای هست ما از هست تو در صد هزاران مرحبا

"

 پ.ن. ها:

بیت ناب از مولانا,

باران پروانه نام اثری از احمد عزیزی

بیاد آنتوان دوسنت اگزوپری خالق شاهکار شازده کوچولو که باهاش زندگی می کنم انگار

پسندها (4)

نظرات (9)

محبوبه مامان الینا
11 آذر 95 12:43
چقدر زیبا مینویسین مامان خوش ذوق و مهربان و دوست داشتنی و فرهیخته این هفت زیبا مبارک نیروانای عزیزمون
مامان فريبا
پاسخ
زیبا نگاه.و دلتونه محبوبه ی عزیزم. سپاسم برای اینهمه همراهی بی ریا و پر از صمیمیتتون. الهی الینای عزیزم همیشه از حضور پر مهر شما برکت بگیره.
sheyda
11 آذر 95 23:42
عزیزِ من دوست مجازیِ واقعیِ من هر بار که میام اینجا به وجد میام از خوندن مادرانه های نابتون و روحم جلا میگیره.. نزدیک سه ساله دنبالتون میکنم و هرگز از خوندن این همه احساسات خالص خسته نشدم و نخواهم شد... بی شک بهترین هدیه ای که نیروانای عزیز تو تمام هفت سال زندگیش داشته وجود پاک شماست. دارم میبینم روزی رو که اشک شوق می ریزین و به خودتون می بالین از تربیت همچین دختری. آغاز مادرانه هاتون مبارک.
مامان فريبا
پاسخ
عزیز مهربون! ممنونم که اینهمه برام انرژی فوق مثبت فرستادی. بی شک دلهای ما به هم نزدیکه که حرفای از دل براومده ی من بر دل تو آروم می گیره. خوشحالم دوست خوب هم احساسم و باز هم سپاسگزار اینهمه محبتت. من خیلی خوشبختم با داشتن دوستان خوبی چون تو شیدای من خدا کنه که سرفراز باشم از بالندگی نیروانام, الهی آمیییین به سمت نگاه قشنگت
sheyda
11 آذر 95 23:44
و حالا برای نیروانای خاله... ای ظرافت تپش قلب چکاوک ، تو را بر رفیع ترین قله ی احساسم قرار داده و با تمام وجود فریاد بر می آورم که روشن ترین فرداها تقدیم تو باد. بالاترین خواسته ام برایت این است که حاجت دلت با حکمت خدا یکی باشد... تولدت مبارک سرچشمه ی پاکی ها
مامان فريبا
پاسخ
عزززززززیززززززم, نیروانا خیلی خوشحاله از این پیام تبریک قشنگ. ممنون خاله شیدا جووووون
مامان زينب
13 آذر 95 8:17
باز هم مثل هميشه چنان نوشتي فريبا جان كه اشك من سرازير شد. نيرواناي نازنينم، منم مثل مامانت هفت سالگي بسرشار از بازي و كودكانه هات برات آرزو دارم. خنده از لبت نيفته و زياد هم و ببينيم. عزيزكم روز تولدت من و آناهيتام خيلي تلاش كرديم بتونيم باهات صحبت كنيم ولي متاسفانه مامانت نتونست موبايلش و جواب بده ولي ما حسابي به يادت بوديم و از راه دور برات تبريك و بوسه و قلب فراوون فرستاديم. دوست داريم و برات بهترين لحظه ها رو آرزو مي كنيم نازنينم. خاله زينب و آناهيتا
مامان فريبا
پاسخ
زینب عزیزم, الهی اشکت همیشه اشک شوق باشه. بازم شرمنده ت شدم زینبم. گوشیم رو که برداشتم نفهمیدم قطع شده بود یا اول صدایی نمیومد بعد قطع شد. گذاشتم با نیروانا که سامونی گرفتیم زنگ بزنم هنوز نشده. حالا مینویسم و میخونی مهربون. ازتون ممنونم که علیرغم مشغله ها بیادمون هستین مادر و دختر دوست داشتنی. الهی هفت سالگی همه ی بچه ها همچنان سرشار از شادی و بازی و کودکی باشه. به امید دیدار زودبزودتون عزیزم.
مامان ويهان جون
13 آذر 95 9:14
نيرواناي عزيز سالروز شكفتن آغاز و شكوفا شدن در امتداد مسير آفرينشت فرخنده بادا و برايت آرزو دارم : روزهاي سبز و سرخ اناري و صورتي عروسكي و لحظه هاي سپيد كه در انتظار رنگ شدن قامتشان با روياهاي رنگارنگت هستند و براي يگانه مادرت ديدن و لذت بردن روزهاي رنگارنگ آينده ات را خواستارم آن هم در كنار پدرت و اهوارا مزداي پاك آفريدگار
مامان فريبا
پاسخ
اینهمه آرزوی زیبا پیچیده شده در اینهمه واژه ی ناب, آدم رو حسابی میبره به اوج. همیشه شادمان باشی مامان ویهان عزیز در کنار دردانه پسر
〰〰مامانِ چشمه بهشتى〰〰
13 آذر 95 22:10
نيرواناى نازنينم تولدت مبارك عزيز دلم
مامان فريبا
پاسخ
ممنون خاله جونم. تسنیمم رو ببوسین
عمه فروغ
15 آذر 95 13:18
سلام فریبا جان...مدت زیادی هست که خواننده وبلاگتون هستم و همیشه از خوندن خاطرات زیباتون و قلم روانتون لذت میبرم 7 ساله شدن دنیای مادرانه هاتون مبارک باشه پرتوان باشید و ان شالله که به همه آرزوهایی که برای دسته گل هاتون دارید برسید ان شالله که خدا همیشه حافظشون باشه 7 ساله شدنت مبارک باشه نیروانا جان همیشه زنده باشی و دنیات مملو از شادی های بی پایان باشه
مامان فريبا
پاسخ
سلام عمه فروغ نازنین و ممنونم که ما رو میخونی. از نظر پرمهرت سپاسگزارم دوست خوبم. مرسی از همه ی تبریکای قشنگت. امیدوارم تو هم به همه ی آرزوهای قشنگت برسی. خیلی خوشحالم که نگاه پرفروغت گرمی بخش خونه ی دخترمه. یه عالمه بووووووس
❤مامانیـ جونــ ـ❤
20 آذر 95 21:20
تولدتـ مبارک خانوم خوشکلـــــــــــــــ راستی گفتید که ینروانا 2 تا داداشی داره؟آخی پس اون وب ندارن؟ ببخشیدالبته فضولیه اخه یکمی نارحت شدمممممم
مامان فريبا
پاسخ
سلام دوست عزیزم. ممنونم از تبریکتون. لطف کردین. بله داداشای نیروانام وب دارن, چرا که نه؟ اگه پیوندهای وب رو ملاحظه بفرمایید, داداش اهورا و داداش مزدا اولشون چشمک میزنن. اینم آدرسشون که راحت باشین. چون با تبلت پست میذارم هر کار کرده م تا حالا نتونسته م توی متن و روی اسامیشون لینک وبها رو بذارم که دوستان راحت تر باشن ببخشید. Www.ahuramahdavi.com Www.mazdamahdavi.com
❤مامانیـ جونــ ـ❤
25 آذر 95 20:41
آهان عزیزم ببخشید ماشاالله که هر سه مثل هم خوشکل و نازند خدا هر سه تا فرشته رو براتون حفظ کنه انشاااله دانشگاه رفتنشون رو ببینید و انشاالله هر سه کنار شما و پدرشون زندگی قشنگی داشته باشند
مامان فريبا
پاسخ
قربونت عزیزم, ممنون از لطف و محبتت. خدا نگه دار همه ی فرشته های نازنین باشه, زیر سایه ی مامان باباهای عزیزشون.