نيروانا جاننيروانا جان، تا این لحظه: 14 سال و 4 ماه و 24 روز سن داره

نيرواناي عزيز ما

مهرانه ۲

1395/7/14 9:00
نویسنده : مامان فريبا
7,024 بازدید
اشتراک گذاری

بعد از ماجرای عکس العمل خانوم معلم به متن بلندبالای من و دمغ شدنم که در ادامه ی مطلب پست "مهرانه" نوشتم دفتر مشقت رو که نگاه کردم دیدم برام نوشتن "موارد نوشته شده شنبه بررسی می شود". با خودم گفتم خب شاید آخر هفته بوده و گرفتاری بیشتر, به امید شنبه میشینم و شده میرم مدرسه. صبح شنبه که اومدم ظرف خوراکیت رو از کیفت بردارم یه کاغذ تاشده توجه منو به خودش جلب کرد. بازش که کردم یه فرم درخواست اطلاعات دانش آموز و والدین برای انجمن اولیا مربیان بود بهمراه دعوتنامه ی جلسه ی آشنایی والدین با کادر مدرسه که همون عصر شنبه, دیروز, برگزار میشد. تازه فهمیدم منظور خانوم معلم از بررسی شنبه چیه. هم تو یادت رفته بود بهم کاغذ رو بدی هم من دیر به سراغ کیفت رفته بودم. بازم خدا رو شکر خیلی دیر نشده بود. تند تند فرم رو تکمیل کردم گذاشتم کیفت و شروع کردم برنامه ریزی ذهنی که عصر بچه ها رو به کی بسپارم که خودمم بتونم بیام مدرسه. از اینکه توی برنامه ی جلسه, سخنرانی مدیرمهدکودکتون هم نوشته شده بود خیلی دلگرم شدم. 

خدایا شکرت پس فقط اسم مهرآیین رو از مهد نگرفتن رسمش رو هم اقتباس میکنن. 

...

با سخنرانی خانوم جلیلی, مدیر مهدکودک, امیدوارتر شدم که مدرسه شون هم سعی در این داره که بچه ها در فضای مشارکتی با هم رشد کنن, از شادی هم شاد و از غصه ی هم در غم باشن. برای آینده ی خاکی که درش ریشه دارن مسؤولیت پذیر و متعهد باشن. فقط خونه و فضای اختصاصی خودشون براشون مهم نباشه و برای محیط اطراف و جامعه هم ارزش قایل باشن. از ما اولیا هم خواسته شد هماهنگ با مدرسه پارو بزنیم که قایق بچه هامون خدای نکرده در اثر اختلاف جهت های ما دور خودش نچرخه. این یعنی اینکه اهداف و خط فکری مدیر مهد در مدرسه هم جاریه. خدا کنه همینطور باشه.

بعد نوبت به جلسه ی اختصاصی اولیا با معلم بچه ها در کلاساشون رسید. اونجا هم با اینکه از وسطش رسیدم توضیحات مبسوط خانوم معلم در مورد روش تدریس و خصوصا تدریس ریاضی با بازی دلگرمترم کرد. تشکر و تحسین و تمجید والدینی که بچه ی دیگه شون هم توی همین کلاس و با همین معلم کلاس اول رو پشت سر گذاشته بی تأثیر نبود. ظاهرا روش تدریس خاصی دارن که توی شهر و طبق آمار اونا کم نظیر و منحصر بفرده. در انتهای جلسه همسرم که اونم معلمه بحث خلاقیت در مشق نوشتن رو مطرح کرد. خانوم معلم گفتن در درس ریاضی از راه حل های خلاقانه استقبال میشه و تشویق میکنن ولی در درس فارسی ممکنه این تشویق ما به تقلب کردن و از زیرکار در رفتن بینجامه. در عین اینکه بد نیست ولی تشویقش نمیکنن. من گفتم که اتفاقا نمیخوام برداشت تقلب ازش بشه ولی خب انگار خانوم معلم یه جوری قانعمون کردن که مشق کردن باید طبق الگو باشه. بعد هم من 

عذرخواهی کردم که ببخشید من با اون متن طولانی وقتتون رو گرفتم و خانوم معلمم گفتن من واقعا زنگ آخر چهارشنبه که تکالیف رو میدیدم فرصت خوندن نداشتم و امروز تازه خوندم و لذت بردم و این خیلی خوب شد چون هم به نحوی گفتم که عکس العملش رو شنیده م و هم واقعا بهش حق دادم که در اون فرصت کم شاید چنین برخوردی خیلی دور از ذهن هم نبوده.

پسندها (1)

نظرات (0)