نيروانا جاننيروانا جان، تا این لحظه: 14 سال و 4 ماه و 17 روز سن داره

نيرواناي عزيز ما

آبله قربون

1393/3/20 9:09
نویسنده : مامان فريبا
15,139 بازدید
اشتراک گذاری

تعطیلاتی که گذشت مهمونای عزیزی پیشمون بودن. عمو حمید و خاله رویای مهربون که از مشهد اومده بودن تا ما رو از تنهایی و دلتنگی دربیارن.

باهاشون خیلی خوش گذروندیم اگرچه تو تمام مدت تب دار بودی و به مدد استامینوفن سر پا نگهت داشته بودیم. دکتر گفته بود عفونتی نداری و مام منتظر بودیم ویروس گرامی پس از انجام فعالیتاشون در بدن نحیف و ظریف عزیزت رخت بربنده. دیگه روز سوم از بس هی میگفتی چشام میسوزه، شکمم درد میکنه و یکی دو باری هم وقت دستشویی رفتن از سوزش جای جیشت نالیده بودی نگران شدیم که نکنه خدای نکرده عفونت بدتری توی بدنته و مشکوک به عفونت ادراری شدیم. آقای دکتر همسایه واسه ت آزمایش نوشت که شنبه ببریمت. اما دیگه از بامداد شنبه انگار تبت قطع شد و یه دونه ی کوچولو زیر چشمت زده بود که فکر کردیم پشه زده. عمو حمید و خاله رویای عزیز رو به امید دیدارِ زودِ زود بدرقه کردیم و شبش هم رفتیم عروسی. اما تو هنوز بی اشتها بودی. کلی هم لاغر شدی عزیزکم. دیروز صبح که بابایی داشته لباس میپوشوندتت بری مهد دیده که دو تا دونه توی پشتت زده که یکیش انگار تاول شده. خلاصه با کاوش و کنکاش توی اینترنت و رسیدن خدمت آقای دکتر کاشف به عمل اومده که آبله مرغون گرفتی و البته به گویش شیرین خودت آبله قربون!

باز هی کنکاش کردم نکنه این مهمون ناخونده واسه من و نی نی تهدیدی باشه. یه کم خیالم راحته که بچگیام گرفته م. دلم نیومد تنهات بذارم با دونه هات و خارششون؛ هر چند تعدادشون هنوز کمه. مونده م پیشت خونه که عصر هم برم با خانوم دکتر مشورت کنم.

اگه دونه هات قابل عکس گرفتن شد و اجازه فرمودی واسه یادگاری به این پست می افزایم.

قربون آبله هات برم آبله قربونیِ قشنگم. 

--------------------------------------------------------------------

پی نوشت:

از خواب بیدار شدی و هول هولی این عکسا رو ازت گرفتم. میذارمشون ادامه ی مطلب

پسندها (7)

نظرات (27)

مامان بردیا
20 خرداد 93 11:11
ای وای چقدر تکیده شدی پرنسسم خوشی این چند روز رفت پی کارش با این حساب. تنها نقطه مثبتش اینه که بیمه می شی در مقابلش که خیلی خوبه. امیدوارم شدید نشه . خسته نباشی فریبا جان
مامان فريبا
پاسخ
میبینی مهدختم مرسی از همدلیت عزیزم ولی نه خوشی اون چند روز سرجاشه و هر لحظه با مزه مزه کردن خاطراتش کاممون شیرین میشه. برام دعا کن نگیرم مهدختم که اونوقت نی نی خیلی در خطره دوسِت دارم
مامان احسان
20 خرداد 93 11:37
سلام خدا بد نده .پس دخمر گلمون آبله مرغون درآورده .مبارکه . تعجب نکنی ها اینجا هر کس آبله مرغون میگیره بهش میگن مبارکه .راستی فریبا جان مواظب خودت هم باش من چند جا خوندم البته وقتی احسان هم آبله مرغون گرفته بود دکتر بهم گفت این باور اشتباهیه که هر کسی که در کودکی مبتلا شده توی بزرگسالی مبتلا نمیشه ولی درستش اینه که اونهایی که گرفتن ممکنه که باز هم مبتلا بشن پس مراقب باش گلم .مخصوصا خودت حمامش نکن امیدوارم زودتر خوب بشه و بیماریش سبک باشه .
مامان فريبا
پاسخ
سلام معصومه جونم، چه جالب! منم حس میکنم اتفاق خوبیه آبله مرغون گرفتن البته اگه اون اتفاق بد واسه من نیفته. مرسی از تذکرت. واسه م دعا کن عزیزم. نمیدونم کار بدی کردم که پیششم یا نه. آخه قبلش که نمیدونستیم این ویروس رو گرفته هم پیشش بودم. به دعا و انرژي های مثبت همه تون نیازمندم دوستای گلم
مامان بردیا
20 خرداد 93 12:33
مگه احتمال سرایتش هست؟؟؟؟؟؟؟ نگران شدم... تورو خدا بیشتر دقت کن. ما دعاگوی شما و خانواده عزیزت هستیم همیشه
مامان فريبا
پاسخ
توی سایتها که نوشته جای نگرانی نیست ولی از یه طرفم نوشته اگه سیستم ایمنی بدن ضعیف باشه در بزرگسالی احتمال ابتلا به زونا هست که خب خیلی خطرناکه. فدای محبتت شم. مرسی مهربون این آیکن رو هم نیروانا اضافه کرد
حنانه
20 خرداد 93 12:36
سلام ایشالا زودی خوب بشه نیروانای عزیزم مواظب خودتون باشین
مامان فريبا
پاسخ
سلام عزیزم، به امید خدا و دعای شما دوستای خوبم. فدات
لی لی مامی آرشیدا
20 خرداد 93 16:02
ای عزیزدلم امیدوارم زودترخوب بشیوااای کلی براآبله قربون خندیدمدرضمن همیشه درکنارعزیزانتون روزهای خوشی داشته باشید
مامان فريبا
پاسخ
فدات لی لی جان، مرسی از آرزوهای و دعای خوبت. همیشه شاد و خندان باشی عزیزم
الهه
20 خرداد 93 23:19
ای جانم ابله قربونی کوچولوی من....بازم خداروشکر که گرفت و خیالت راحت شد عزیزم...مواظب خودت باش نازنینم
مامان فريبا
پاسخ
آره خدا رو شکر دلیل تبش معلوم شد و خیال ما راحت. دعا کن از این نگرانی که نکنه یه وقت من دوباره بگیرمم دربیاییم عزیزم
مامان ساينا و سبا
21 خرداد 93 8:02
اي خدا چقدر نيروانام لاغر شده...بچه ها همينن...يه روز خوبن و يه روز مريض...خدا رو شکر ديگه در مقابل اين بيماري واکسينه ميشه و هميشه اين آبله ها که قربونشون برم سراغ دختر گلمون نميرن... مواظب خودت و ني ني باش...انشا... که سراغ شما هم نمياد
مامان فريبا
پاسخ
میبینی خاله چه نحیف شده م آره واقعاً هیچ ثباتی وجود نداره و خب رسم روزگاره و پذیرفتیمش. ایشالا خاله. واسه مون دعا کن
مامان احسان
21 خرداد 93 9:01
سلام گلم حتما دعا میکنم
مامان فريبا
پاسخ
فدات عزیزم
مامانی
21 خرداد 93 14:49
عزیز دلم الهی زودتر خوب بشی چه مبارکی ای داره آخه این آبله مرغون ؟!فریبا جون مراقب خودت باش نیروانای خوشگلم که زودی خوب میشه حتما ولی تو خیلی مواظب باش به امید بهبودیتون گلهای نازراستی چشمتون هم روشن به دیدار خاله و عمو شاد باشید همیشه کنار هم
مامان فريبا
پاسخ
الهی زهره جون، واسه مون خیلی دعا کن. لابد همینکه بچه واکسینه میشه مبارکه دیگه. اونوقت نیروانام وقتی یه روزی نی نی داشت و بچه ش آبله مرغون گرفت نباید زیاد نگران باشه و خدا خدا کنه یه وقت دوباره نگیره فقط چراغ دلت روشن عزیزم. همیشه شاد باشی. ببوس نیایشم رو
شهرزاد
21 خرداد 93 20:34
اخی خیلی خوبه که الان گرفته.هرچی کوچیکتر باشن بهتره مخصوصا برای دخترا.منم خیلی دوست دارم اریابد بگیره کاش نزدیک بودیم میاوردمش پیشتون . راستی خیلی مواظب خودت باش حتما پیگیرشو ببین که قبلا گرفتی یا نه,خیلی مهمه ه ه ه ه ه ه
مامان فريبا
پاسخ
منم خوشحالم که توی سن پایین گرفته. پیگیر خیلی شدم. همه جا نوشته احتمالش خیلی کمه ولی صفر نیست. امیدوارم من جزو اونایی باشم که احتمال رو به سمت صفر میبرن. کاشکی نزدیکمون بودین شهرزاد جون.
زینب
21 خرداد 93 21:48
به به چه مهمونای مهربونی... خوشحالم که خوشحال بودین...دخترکمون چطوره؟ خفیف گرفته یا شدید؟ امیدوارم آسون براتون بگذره...تجربه اش رو هنوز نداریم ...مواظب خودتون باشین
مامان فريبا
پاسخ
فدات عزیزم، فعلاً خوبه خدا رو شکر. روزی دو سه تا دونه اضافه میشه و دو سه تا رو به خشکی میره. امیدوارم نه واسه خودش عوارض داشته باشه نه واسه من واگیر. باید فعلاً صبر کنیم و انرژی مثبت بفرستیم. واسه مون دعا کن عزیزم و دیانام رو ببوس . ایشالا تجربه ش واسه شما تو بهترین موقعیت پیش بیاد و جای نگرانی واسه تون نذاره
مامان روانشناس
23 خرداد 93 9:33
نگران نباش فدات زود خوب میشه
مامان فريبا
پاسخ
فدات عزیزم. امید به خدا. دوسِت دارم
سولماز
23 خرداد 93 13:01
سلام امید دارم آبله قربون زود زود رخت ببنده ودختری باز به گذشته نه چندان دور برگرده ما خیلی امدیم وهمچنان منتظر شما هستیم
مامان فريبا
پاسخ
سلام عزیزم، مرسی از لطفت و اینکه بهمون سر میزنی. به امید خدا و دعای تو دوست عزیزم.
مامان احسان
24 خرداد 93 11:56
هیچ كلكی در كارنیست! این بازی بطرز شگفت آوری دقیق خواهد بود! البته به شرطی كه تقلب نكنید! طالع بینی چینی! .. فقط به دستور العمل عمل نماید و تقلب نكنید، در غیر این صورت نتیجه درست از آب در نخواهد آمد و بعد آرزو خواهید كرد كه ای كاش تقلب نمی كردید! این حدوداً 3 دقیقه زمان خواهد برد تا شما را دیوانه كند!! كسی كه این پیام را ارسال كرده گفت كه آرزویش ظرف 10 دقیقه به حقیقت پیوست!!! این بازی نتیجه خنده دار و در عین حال شگفت انگیزی خواهد داشت! پیام را یكجا تا پایا ن نخوانید بلكه مرحله به مرحله پیش بروید و عین دستورالعمل انجام دهی 1- اول از هر چیز اعداد 1 تا 11 را به صورت ستونی یا ردیفی (زیر هم) بر روی كاغذ بنویسید. 2- سپس در جلوی ردیف (ستون) 1 و 2 هر عددی را كه مایلید بنویسید. 3- حال در جلوی ردیف 3 و ردیف 7 نام شخصی را از جنس مخالف بنویسید. 4- نام اشخاصی را كه می شناسید (چه دوست یا اعضای خانواده یا فامیل) در جلوی ردیفهای 4، 5 و 6 بنویسید. 5- در ردیفهای 8، 9، 10 و 11نام چهار ترانه (آهنگ) را بنویسید (در جلوی هر ردیف نام یك ترانه) 6- اكنون نهایتا میتوانید یك آرزو كنید!! و حالا كلید رمز گشایی این بازی: 1- عددی را كه در ردیف 2 نوشته اید مشخص كننده تعداد اشخاصی است كه شما باید در باره این بازی به آنها بگویید! 2- شخصی كه نامش در ردیف 3 قید شده كسی است كه شما عاشقش هستید!!! 3- شخصی كه نامش در ردیف 7 قید شده كسی است كه شما دوستش دارید ولی با هم نمی سازید (یا به تعبیر دیگر عاقبت خوشی نخواهد داشت!)!!! 4-شخص شماره 4 کسی است كه شما بیش از همه به او اهمیت میدهید! 5-شخص شماره 5 کسی است كه شما را بسیار خوب می شناسد. 6-شخصی كه نامش در ردیف 6 قید شده، ستاره بخت (ستاره خوش شانسی) شماست! 7-آهنگ قید شده در ردیف 8 با شخص شماره 3 تطبیق می كند (مرتبط است)!!! 8- آهنگ شماره 9 آهنگی برای شخص شماره 7 است! 9-گ آهنگ شماره 10 آهنگی است كه بیش از همه افكار شما را بازگو می كند! 10- و بالاخره شماره 11 آهنگی است كه می گوید شما در باره زندگی چه احساسی دارید!!!! واقعا شگفت آور است! نه؟! ولی بنظر می آید كه درست باشه! این پیام را برای 10 نفر در خلال همان ساعتی كه آنرا میخوانید ارسال كنید. اگر این كار را انجام دهید، آرزویتان برآورده خواهد شد...
شايان
24 خرداد 93 14:48
ايشاله زود زود خوب ميشي عزيز دلم ...غصه نخور
مامان فريبا
پاسخ
ممنونم عزیزم. به دعای دوستای گلم. مرسی مهربون
مامان کارن
25 خرداد 93 11:39
سلام عزیزم انشاله که بلا دوره واین بیماری اجباری که همه نی نی ها میگیرن رو باسلامتی رد کنی
مامان فريبا
پاسخ
سلام عزیزم، ایشالا. ممنونم از لطفت نازنین
مامانی
25 خرداد 93 11:49
سلام عزیزم خوبین نیروانا جون چه طوره بهتر شده خودت خوبی خانومی ایشالا که خوبه خوبین
مامان فريبا
پاسخ
سلام عزیزم، ما خوبیم خدا رو شکر. دیگه رو به بهبود و فقط دو تا دونه های پشتش ظاهراً عفونت کرده دارم پماد میزنم. آخه احتمالاً به پشت خوابیده تاول ها باز شده و میکرب گرفته. امید به خدا عزیزم. من هی میام سر سایتت تا نصفه میخونم دوباره سرم میره به یه کار دیگه. فدات شم مهربون
هاله
25 خرداد 93 20:57
azizam bala bedor zod khob beshi enshalah ______________________ azizam mvazeb khodet bash khodaii nakardeh nagiri to ein doran bardari
مامان فريبا
پاسخ
سلاااام هاله جونم، فدای مهربونیت. ترمه جانم چطوره؟ ببوسش حسابی. امید به خدا. من که نتونستم ازش جدا بشم. دعا میکنم نگرفته باشم. شمام دعا کنین
بانو
26 خرداد 93 10:58
عزیزم ...بگردم که شما آبله قربون گرفتید!امید که الان بهتر شده باشیذ بانو !
مامان فريبا
پاسخ
فدات بانوجان، الان بهتره شکر خدا. مرسی از محبتت
مامان مهدیه
26 خرداد 93 14:50
سلام به دخترك آبله قربوني ِ خوشكلم . بلا به دور باشه عزيزم . حالا بهتر كه گرفت و راحت شد . الان ديگه بايد خيلي بهتر شده باشه . مامان فريبا مراقب خودت باش . ولي ميگن فقط 2-3 روز اوله كه ويروس انتقال پيدا ميكنه و بعدش كه تب تموم ميشه انتقال صورت نميگيره . كسي هم كه ويروس رو ميگيره دو هفته بعد علائمش پيدا ميشه . زونا هم مال مسن ترهاست . من خواهرم 33 سالشه و در بهمن ماه از پسرش گرفت . همون آبله قربون بود و الحمدلله زونا نبود . مراقب خودتون باشيد و زود به زود آپ كنيد تا ما نگران نباشيم
مامان فريبا
پاسخ
سلام به خاله ی گل خودم. الان خیلی خوبم. همه چی به خیر و خوشی گذشت به لطف خدا و دعای خاله های نازنینی که شما باشین. آره گلم همه ی اینا که گفتی در نتیجه ی گوگلیدن زیاد بهش رسیده بودم ولی چاره ای جز توکل نداشتم. خدا رو شکر که خواهر گلت هم بیماری خیلی سخت زونا رو نگرفته. من مامانم توی سن بالا گرفت و هیچوقت یادم نمیره چقدر درد میکشید. الهی همه در پناه خدا و تندرست باشن. ایشالا همین امروز و فردا آپ میکنم خاله ی مهربوووووون
زری مامان
26 خرداد 93 15:16
عزیزمممممم آبله قربون گرفتی؟؟ خدا رو شکر که مامان فریبای نازنین تو بچگی گرفتن و دیگه جای نگرانیی نیست این بلا تو بارداری پارسال همین موقعها سر منم اومد ولی با این تفاوت که من مبتلا نشده بودم و پانزده روز از گل پسرم دور بودم و بعد از این همه هجران روز هفدهم مبتلا شدم و بعد از کلی نگرانی و اضطراب شکر خدا نی نی گلم سالم بود و هیچ اتفاقی هم نیوفتاد ایشالا که نیروانای نازنین هم به زودی خوب بشه و دوره ی بیماریش هم راحت طی کنه.
مامان فريبا
پاسخ
وای خدای من! جدی زری جون! خدا رو صدهزار مرتبه شکر که به خیر گذشته عزیزم. خیلی برات خوشحالم. دعا کن منم دیگه از سرم گذشته باشه و مبتلا نشم. ببوس صدرا و مهدیار گلم رو
زری مامان
26 خرداد 93 15:20
فریبای گلم اصلاً نگران نباش شما که مبتلا شدی دیگه ایشالا جای نگرانی نداره
مامان فريبا
پاسخ
فدات شم زری جون، ممنون از همدلیت
جیران بخشنده
26 خرداد 93 15:38
سلام خاله جونم بعد از اتمام امتحانا اومدم و واااای که چه قدر خوشحال شدم وقتی فهمیدم یه نی نیه خوشگل دیگه تو راهه نیروانا جونم خیلی ناراحت شدم عزیزم انشالله زودتر خوب شی گلم
مامان فريبا
پاسخ
به به جیران عزیزم!!! سلام خاله، خوبی؟ امتحانات خوب تموم شده ایشالا؟ قربون محبتت عزیزم. مرسی. دیگه نیروانام خوب شده جیرانم. مرسی از لطفت گلم. میبوسیمت
❀مامان علی خوشتیپ❀
27 خرداد 93 8:19
وای بلا به دور...بد نباشه...انشاالله که زودتر خوب بشه و مشکلی هم برای ماهی کوچولو پیش نیاد توصیه های من برای آبله رو توی وبمون خوندی؟
مامان فريبا
پاسخ
فدات شم عزیزم. به سلامتی خوب شده. خدا رو شکر مشکلی پیش نیومده. دعا کن دیگه پیش نیاد. واسه هیشکی تو این موقعیت الهی. نه حقیقتش ندیده م عزیز جان ولی توی وب خیلی گشتم و خوندم. به امید خدا. ایشالا که خدا بازم بهمون عنایت کنه. ایشالا تو هم تندرست و خوب باشی عزیزم. میبوسمت
مامانی
28 خرداد 93 13:04
سلام فریبای نازنینم خوبی اون شب بهت اس دادم نمیدونم بهت رسیده یا نه ؟!وقتی اس کلوپ برام رسید خیلی یادت کردم هنوز خودم نمیدونم بتونیم بریم یا نه که البته خیلی دلم میخواد بشه جای شماها رو خالی کردم که اس تو هم بهم رسید خب دل به دل راه داره دیگه مهربونم خوبی خودت ؟ نگرفتی که آبله قربون رو ؟ایشالا که خوبه خوب باشید ...نیروانا جون خوب شده ؟به یادتون هستم همیشه بازم ممنون ِ محبت و مهربونی و صفاتم رفیق
مامان فريبا
پاسخ
آره فدات شم. ولی خیلی دیر بود، فکر کنم فرداش!!! منم همه ش یادتم. واسه تولدت اس دادم فکر کنم نرسیده بهت، از کم سعادتی من خدا رو شکر انگار خطر رفع شده. فدای محبت همیشگیت رفیق مهربونم
سوفیا
28 خرداد 93 23:47
سلام ای جانم چی شدی عزیزم بلا به دور نیروانای جیگری انشالله ب زودی خوب میشی همچنین شما و نی نی تو راهیتون سالم باشین و هیچ اتفاقی براتون نیفته خیلی نگران نباشین بعد از این بیماری زود زود تپلی میشه نیروانای نازنیینم مواظب خودتون باشین میبوسمتون
مامان فريبا
پاسخ
سلام سوفیا جونم. خدا رو شکر دخترمون خوب شده دیگه. به امید خدا و دعای شما دوستای خوبم خوبیم. منم میبوسمت گلم
دنیا
27 تیر 93 11:59
کوچولوی خیلی نازی دارین خدا حفظش کنه خوشحال میشم به منم یه سر بزنین
مامان فريبا
پاسخ
ممنون دنیاجان. حتماً عزیزم